Λιτόχωρο – Τρόχαλο – Λάκος

Download File Here Litohoro-Trohalo-Lakos.kmz

Η διαδρομή ξεκινάει από το κέντρο του Λιτοχώρου ανεβαίνει πλακόστρωτο δρόμο πηγαίνει περιμετρικά στα νεκροταφεία και προτού φτάσει στου Μύλους(είσοδο Ενιπέα), στρίβει αριστερά σε ανηφορικό χωματόδρομο.Περιμετρικός χωματόδρομος που μας βγάζει στον δρόμο προς Άι Γιάννη,συνεχίζουμε την άσφαλτο προς Άι Γιάννη,περνάμε την διασταύρωση για Προφήτη Ηλία και όταν φτάσουμε στην διασταύρωση για Άνω Πηγάδι συνεχίζουμε σε χωματόδρομο.Περνάμε την θέση Ντελή και μετά από μια βρύση που θα βρούμε στα δεξιά μας θα συνεχίσουμε για περίπου 600μ που θα συναντήσουμε το μονοπάτι κατάβασης “Τρόχαλο”.

Το μονοπάτι είναι απαιτητικό και σε βάζει κατευθείαν στα δύσκολα από την αρχή του.Το ίχνος του είναι εύκολο και το μήκος του 1,8 χιλιόμετρα και η κλίση του κατηφορική .Στην μέση περίπου της διαδρομής έχει μια διασταύρωση,εμείς ακολουθούμε την δεξιά πορεία όπου ανηφορίζει για 10 μέτρα και μετά ομαλά αρχίζει και γίνετε κατηφορικό και πάλι ώσπου να συναντήσει ένα πολυβολείο το οποίο περνιέται είτε από την οροφή του ή από τα δεξιά του που έχει σκαλοπάτια.Από εκεί και πέρα και για το τελευταίο κομμάτι του μονοπατιού η δυσκολία ανεβαίνει περισσότερο γίνεται πιο απαιτητικό και η κλίση είναι αρκετά κατηφορική.Το μονοπάτι τελειώνει στο πάρκινγκ του Άι Γιάννη ακολουθώντας την άσφαλτο κατηφορικά θα περάσουμε το Περιβόλι των Μουσών και θα ξανά βγούμε στην διασταύρωση για Άνω πηγάδι.Κάνουμε αριστερά στον χωματόδρομο και μετά από 15 μέτρα στην δεξιά μας πλευρά ξεκινάει μικρό μονοπάτι 0,5 χιλιομέτρων το οποίο μας βγάζει στον ίδιο δρόμο παρά κάτω πάνω στην άσφαλτο.Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε φτάνοντας στην διασταύρωση για Προφήτη Ηλία,εκεί συνεχίζουμε σε χωματόδρομο στον οποίο στον δεύτερο δρόμο δεξιά ξεκινά κατηφορικό μονοπάτι για τους Αγίους Αποστόλους.

Μπαίνουμε στο μονοπάτι το οποίο είναι μέτριας δυσκολίας με τεχνικά περάσματα μήκους 1,5 χιλιόμετρου.Λίγο μετά την είσοδο μας στα δεξιά μας θα δούμε ένα ξέφωτο, ακριβώς σε αυτό το σημείο θα στρίψουμε αριστερά,τα ίχνη δεν είναι ευδιάκριτα,θα βγούμε στην πίσω πλευρά των Αγίων Αποστόλων και κάπου εκεί το μονοπάτι συνεχίζει αριστερά,προσοχή στο ίχνος.Το μονοπάτι έχει συχνά ανεβώκατεβάσματα,εν τέλη θα μας βγάλει πάνω σε διασταύρωση μονοπατιών που θα ακολουθήσουμε την αριστερή κατεύθυνση.Το μονοπάτι συνεχίζει να είναι απαιτητικό με τεχνικά περάσματα και τώρα κινείται σε φλατ κομμάτι παράλληλα με τον χωματόδρομο που κάναμε όταν ανεβαίνουμε από τους Μύλους.Συνεχίζοντας το μονοπάτι μας βγάζει σε ξέφωτο με θέα όλη την χαράδρα του Ενιπέα και με θέα προς την Θεσσαλονίκη, συνεχίζουμε δεξιά και το μονοπάτι καταλήγει στον χωματόδρομο που ανεβαίναμε πριν.Κινούμαστε αντίθετα στην άσφαλτο και μόλις συναντήσουμε το υδραγωγείο στα δεξιά μας, αριστερά ξεκινάει μονοπάτι “Λάκος” το οποίο κινείται παράλληλα στο ποτάμι και είναι εύκολης δυσκολίας με τεχνικά περάσματα και σε ήπια κλίση.Περνάμε την μεταλλική γέφυρα που θα συναντήσουμε παρακάτω και αμέσως στρίβουμε δεξιά το ίχνος είναι ευδιάκριτο και το μονοπάτι καλά σηματοδοτημένο.Το μονοπάτι καταλήγει στην θέση Λάκος και εκεί μας περιμένει ζεστό καφεδάκι ή δροσερή μπυρίτσα σε ένα από τα μαγαζιά που είναι ανοιχτά εκεί.

Εμείς με την σειρά μας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Βασίλη Διαμαντόπουλο (MIAS Guide – Outline Adventures) για τις παραπάνω πληροφορίες.